onsdag 29 juli 2015

Mammas beibi gulli

Första 2 månaderna med Melvin var verkligen inte lätt. Han sov knappt på nätterna, gnällde hela tiden och hade magknip varje kväll. Nu kan man ju säga att det är nått helt annat.

På morgonen då han vaknar ligger han där i sängen och jollrar för sig själv och så småningom vaknar vi av det. När han sen ser mig första gången för dagen spricker han ut i ett enda stort leende och börjar sparka och vifta med ben och armar. Jag tar upp honom ur sängen och då gosar han sig riktigt in i min axel och tar riktigt hårt fast i min arm.

På dagarna ligger han helst i babygymmet och bökar runt. Han svänger sig, sparkar, skrattar och har sig. Såå glad och nöjd hela tiden.


Sen till kvällarna då han börjar bli lite trött ligger han helst i min eller Johnnys famn och myser. Vi kan små busa med honom och till sist blir han trött och vill sova. Men fortfarande så glad och nöjd. Då för vi upp honom i hans säng och bäddar ner honom. Säger godnatt och släcker lampan. Och efter 10-15 minuter somnar han. Då sover han ända till 6-7 på morgonen. 

Han är så fin och go' vår lilla Melvin! Och vilken tur vi har att han blev en så nöjd och glad bebis!



Mammas beibi gulli ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar