torsdag 30 juni 2016

Babysjuk men ändå inte


Det är så mycket bebisar runt mig just nu. Bebisar i magen, bebisar utanför magen, bebissnack, bebiskläder, nyfödda bebisar, gravidmagar och jaa.. Listan kan göras lång.

Jag är så otroligt lätt påverkad av andra och sånt som händer runt mig. Så självklart är jag så fruktansvärt babysjuk just nu. OBS! Just nu. Jag går nästan dagligen igenom babybilder på Melvin, öppnar hans låda med hans allra första klädesplagg, drömmer om en gravidmage och försöker att känna efter ifall det ändå inte sku ligga en liten en där i magen. LOL. Jag går helt enkelt och drömmer om en liten en.

Som tur blir jag ju väldigt snabbt påmind om att jag faktiskt inte klarar av ett till barn just nu, om nånsin. Fast Melvin är ett relativt lätt skött barn så är jag så säker på min sak.
Jag vill inte ha flera barn.

1 kommentar:

  1. Intressant inlägg :) va kul vi mänskor kan va så olika. Själv har jag känslan att jag aldrig kommer få nog. Jag vill ha fler barn, o jag vill ha många. Riktigt många om ja lyssnar på min kropp, haha.. Ja e rädd den känslan att "det räcker nu/vi är nöjda" aldrig kommer att infinna sig för mig tyvärr. Hur vet du att du e klar? Hur vet man det? :) Vemodigt att känna babysjukan och veta man e klar.

    SvaraRadera