onsdag 8 februari 2017

Telefonen är livet

Som jag nu nämnt i de två tidigare inläggen så är jag VÄLDIGT beroende av min telefon. Bara liksom att hålla i den och scrolla igenom nån app är nånting av det viktigaste i mitt liv känns det som. Och tyvärr har det blivit lite så att jag har telefonen mycket i handen även då jag är med Melvin. Vilket i sin tur ger mig jävligt mycket skuldkänslor. Men jag kan liksom bara inte släppa den!

Nu ska det dock bli ändring på det! En läsare tipsade mig om en "mobilberoende app" som räknar ut hur mycket man använder telefonen. Så den laddade jag ner igår kväll och startade appen genast. Har tänkt lite som så att från morgonen då jag vaknar tills kvällen då Melvin somnat, ska jag använda mobilen så lite som möjligt.

Appen jag laddade ner heter "BreakFree". Den räknar alla gånger man låser upp mobilen,
hur många minuter/timmar du använder mobilen och så ger den dig "addiction points".
Så räknar den såklart ut allting per dag och jämför med andra dagar
men har ju inte kommit så långt ännu.


Här är dagens resultat. Med handen på hjärtat har jag inte ens försökt vara utan
mobilen idag men har förståss svårt att veta om detta är ett bättre eller sämre resultat.
Lol, man ser ju nog att den är åtm 40 gånger om dagen framme och det säger ju rätt mycket.
Nå, hur som.. ska bli intressant att se om jag kan få lägre siffror under morgondagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar