onsdag 25 oktober 2017

Tiden går


Ojoj hörni, vecka 33 idag. Endast sju veckor kvar till beräknat och
tre veckor tills mammaledigheten börjar. Det är helt otroligt hur fort tiden går nu.
Inte mig emot kan jag säga.


Det händer en hel del i kroppen just nu. Jag antar att den börjar förbereda sig. På förra kontrollen kom det ju fram att lillbruden låg i tvärläge men jag är rätt säker på att jag för en vecka tillbaka kände av då hon vände sig. Det ilade till i hela kroppen och det kändes som att hela magen vändes upp och ner. Efteråt har magen verkligen spurtat iväg och är betydligt större framåt och kommit mycket högre upp. Jag har för det mesta tungt att andas och sura uppstötningar sitter i dygnet runt nästan. Så därför tror jag att hon vänd sig.

Andra krämpor jag börjat få är ryggproblem och ischias. Kan knappt stå och laga mat längre för får så ont i hela ryggen och enda ner till knäna då jag står längre än 10 minuter. Not so much fun. Men hej, det är ju inte länge kvar mera! (säger jag hela tiden) Så lite får man ju offra sig hehe.

På hemmafronten börjar vi vara redo att få hem en bebis. Kläderna är tvättade och vikta i lådorna, sängen ska bara skruvas ihop, lakan och handdukar är tvättade, babysitter och varmare åkpåse är beställd. Lite smått och gott som nappar, napphållare, blöjor, amningsskydd och babynest ska skaffas ännu och BB väskan ska packas men sen är vi riktigt redo. 


Ska bli så underbart att få lillasyster hit till oss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar