onsdag 21 februari 2018

Solig onsdag


Trots tidig väckning fick vi en bra start på dagen. Där runt 10 kom Betti med sina pojkar till oss för lite lek. Det är så otroligt skönt då pojkarna har "lärd sig att leka" och faktiskt kan sitta för sig själva i rummet en stund och pyssla med sitt. För det betyder ju oxå att vi mammor hinner prata lite med varandra. Tre timmar av kaffe och lek for i ett huj och nu har lugnet lagt sig. En bebis sover i vagnen och den äldre vilar på soffan. Detta är typ bästa stunden på dagen.


Mild kaos efter två stycken snart treåringar. Men visste ni att detta är nånting av det bästa jag vet? För jag älskar nämligen att städa! Eller mer det där att plocka upp och ordna saker. Jag sku aldrig ha ett städjobb för det är bara tråkigt men att plocka upp och ordna saker är såå himla roligt! Är nog ett av mina guilty pleasure. Så ni kan ju bara gissa hur det pittrar i fingrarna då jag snart ska få städa upp detta!

Sen när jag städat och Johnny har kommit hem från jobbet så ska jag hoppa i bilen tillsammans med Tiici och styra kosan mot Kokkola. Vi har bestämd oss för att lämna barnen åt karana och avnjuta en god middag på Pedrinas. Kan inte minnas när vi två senast sku ha setts utan barn och faktiskt hunni prata med varandra. Så jag ser verkligen framemot vår dejt hehe. Dessutom skiner solen och det är så otroligt vackert vinterväder idag så man kan inget annat än vara på gott humör. Nu ska jag ta tag i kaoset och sen börja ställa mig så småningom! Ha en fortsatt fin dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar