onsdag 4 april 2018

Lillasysters dop


Oj, vet ni vilken bra påsk vi haft i detta hus! Varje dag har varit fullspäckad med massa roligheter och vi har fått umgås med våra bästa människor. Påsken har varit sådär att man bara vill stanna tiden och leva i den stunden forever.

Den största av händelserna var nog ändå Iselins dop som ägde rum i lördags. Tanken var att vi sku ha dopet hemma hos mamma men pga sjukdom fick vi flytta det hem till oss. Lite orolig var jag över att trycka in 19 personer i en lägenhet på 78 kvadrat men måste säga att vi lyckades riktigt bra. Vi hamnade att möblera om lite och skaffa extra stolar men det blev riktigt perfekt i slutändan. Alla hade en bekväm sittplats, luften cirkulerade och stressen existerade inte ens.


Jag hade frågat Alice ifall hon vill agera fotograf under dopet och som tur ville hon det. Hon tog en massa fina bilder på gästerna, dekorationerna, dukningen och själva dopceremonin. Ska bli så roligt att framkalla och laga ett litet fotoalbum om dopet. 


Som fadder hade vi frågat min bästis Janna, en av Johnnys systrar och min fadders dotter. Vi är riktigt nöjda med vårt val och vi vet att faddrarna kommer att vara väldigt engagerade i Iselins liv vilket är viktigt för oss.


Blir riktigt varm i hjärtat då jag kollar igenom bilderna från dopet. Är så glad att vi har så många som ville vara med och fira och att det faktiskt gick så smärtfritt allting. Jag är SÅ nöjd med dagen.


Vår lilla
Iselin Elisabeth Johnnysdotter



Foto: Alice Snellman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar